torstai 3. heinäkuuta 2014

Telttailua tiedossa!



Nyt on yö. Me olemme lähdössä 7 tunnin kuluttua telttailemaan. Kello on 1.29.
Olen vimmoissani tyhjentänyt Koison valtavan vaatekaapin Koisolan lattialle ja yrittänyt päättää mitä otamme mukaan.

Joudun tinkimään tyylistä. Kaikki mukavan näköiset hepenet ovat liian ohuita. Mieheni vannotti etten saa ottaa liikaa tavaraa ja kaiken on mukamas mahduttava johonkin typerään rinkkaan (MIKSI? Menemme autolla leirintäalueelle emmekä kävele rinkka selässä metriäkään. En minä ainakaan)


Tai itseasiassa.. En minä aio tinkiä tyylistä. Tingin rehellisyydestä. Mieheni nimittäin kuvittelee, että rinkka on täynnä meidän kaikkien vaatteita. Todellisuudessa siellä on 50l edestä Koisolle lämpimiä kuteita ja lisäksi tarvittavat mekot ja sukkahousut. Vietämme kuitenkin sisätiloissa päivät ja yövymme teltassa yöt. Tai yön. Riippuu kuinka kylmä on.
Koska rinkan vetoisuus on 60l jäi minun ja mieheni vaatteille, hygieniatuotteille ja ruoille sekä trangioille tilaa 10l. Ratkaisin tilanpuutteen laittamalla viimeiseen 10 litraan lammastaljan ja mieheni vaatteet sivutaskuun. Lopuille otin toisen rinkan ja salakuljetin sen autoon etukäteen.

Olen kysellyt ystäviltä, sukulaisilta ja facebookryhmistä miten lapsi kannattaa pukea telttayötä varten. Luvassa on +10 asteen yö. Minun silmissäni se on takatalvi.
Suosituin ehdotus oli yöpuku+villapuku+äp makuupussi (sekä myssyt tumput ja sukat). Minullakin on kylmä tuota ajatellessa joten pakkasin mukaan myös talvitoppahaalarin sekä kolme villapukua ja pari fleecehaalaria. Ja kaksi makuupussia.

Viimeksi kun olimme reissussa, mieheni hukkasi puolet matkatavaroistamme. Tälläkertaa olen kirjoittanut ylös kuinka monta kassia meillä on ja aina paikan vaihtuessa teen laskennan.

Tästä reissusta tulee varmasti ikimuistoinen! (toivottavasti eri tavalla ikimuistoinen kuin edellinen telttareissu 11 vuotta sitten. Siltä reissulta minut muistetaan tyttönä joka oli telttailemassa posliiniastioiden kanssa)




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti